04.09.2012.
o uslovima za plovidbu brodova i drugih plovnih objekata na delu plovnog puta reke Dunav
od Km 1.250,000 do Km 1.261,000
A. Opšte odredbe o plovidbi i plovnom putu
1. Uzvodna i nizvodna plovidba brodova i sastava dozvoljena je danju i noću svakog dana.
2. Svoju nameru prolaska i smer plovidbe kroz navedeni sektor svi brodovi i sastavi dužni su da najave putem radio - telefonske veze na kanalu 16 VHF.
3. Brzina plovidbe brodova i sastava u uzvodnoj plovidbi ne sme biti manja od 6,00 km/č.
U slučaju da je brzina plovidbe manja od propisane, veći sastavi moraju izvršiti prevlačenje pojedinih jedinica u sastavu kroz navedeni potez reke Dunav a pojedinačni brodovi zatražiti ispomoć drugog broda («foršpan»).
4. Gabariti plovnog puta reke Dunav od Km 1.250,000 do Km 1.261,000 pri niskom i regulacionom nivou NPN koji iznosi +80 cm na vodomeru Novi Sad su dati tabelom br.1. a tehničke karakteristike reke Dunav na ovom potezu tabelom br. 2.
5. Plovidba ovim potezom reke Dunav dozvoljena je svim brodovima, tegljenim i potiskivanim i bočnim sastavima pri vodostajima +80 cm (ENR) do +599 cm (HNN) na vodomeru Novi Sad. Pri pojavi vodostaja nižih od +80 cm, odnosno viših od +599 cm plovidbu će regulisati Lučka kapetanija Novi Sad posebnom naredbom.
B. Gabariti brodova i sastava
1. Gabariti brodova i sastava, njihova snaga i manevarske osobine kao i njihova oprema moraju osigurati njihovu bezbednu plovidbu pri svim plovidbenim i hidriometeorološkim uslovima.
2. Ni jedan brod odnosno sastav ne sme imati visinu najviše nepokretne tačke (Hfp) veću od 12,60 m mereno od najniže tačke dna do najviše nepokretne tačke.
3. Dozvoljene gabariti (dimenzije) tegljenih, potiskivanih i bočnih sastava date su tabelom br.3.
C. Stajanje i sidrenje
1. Brodovi i sastavi koji čekaju na redosled prolaska ovim potezom, moraju se usidriti ili izvezati uz obalu na za to određenim i obeleženim mestima, na način kojim se neće ometati plovidba i manevrisanje brodova i brodskih sastava koji plove ovim potezom reke Dunav.
2. Uzvodni brodova i sastavi sidre se u pravilu na Km 1.250,000 - 1.253,000 reke Dunav uz desnu obalu, po redosledu dolaska, na način koji omogućava bezbedno manevrisanje i plovidbu ostlih učesnika u plovidbi.
3. Nizvodni brodovi i sastavi sidre su u pravilu na Km 1.259,600 – 1.261,000 uz levu obalu reke Dunav, po redosledu dolaska, na način koji omogućava bezbedno manevrisanje i plovidbu ostlih učesnika u plovidbi.
4. Vangabritni brodova koji vrše manevar krcanja vode za balastiranje, mogu se privremeno usidriti i na Km 1.255,900 bliže levoj obali reke Dunav, ali samo u kraćem vremenskom periodu, dok se vrši balastiranje. U slučaju dužeg čekanja na smanjenje vodostaja, ovi brodovi se moraju sidriti na za to obeleženim i određenim sidrištima.
5. Na svakom od pristana koji se nalaze uz levu obalu reke Dunav u Novom Sadu (Pristan «Brodokomerc-NS» km 1254,850, Pristan «Luka Novi Sad» km 1254,950, Pristan «Gradsko zelenilo» km 1255,150) mogu se istovremeno nalaziti maksimalno 2 (dva) putnička ili 3 (tri) teretna broda.
Ovi brodovi svojim prisustvom ne smeju ometati bezbednu plovidbu ostalih učesnika u plovidbi.
D. Zabrane i ograničenja
1. Zbog sprečavanja ugrožavanja bezbednosti plovidbe na ovom potezu reke Dunav, zabranjuje se:
1.1. Plovidba svim učesnicima u plovidbi pri nepovoljnim hidrometeorološkim uslovima kao što su jak vetar, led i ledostaj, vodostaji niži, odnosno viši od propisanih, smanjena vidljivost (magla ili guste padavine kada se ne vide oznake za obeležavanje plovnog puta ili obala);
1.2. Susretanje i prestizanje;
1.3. Stvaranje talasa i povlačenje vode;
1.4. Noćna plovidba plovila namenjenih sportu i razonodi; i
1.5. Zadržavanje, stajanje, privredni i sportski ribolov malim plovilima (ova plovila mogu koristiti ovaj potez isključivo za prolazak uzvodno, odnosno nizvodno i to tako da ne koriste put predviđen za plovidbu brodova i sastava).
Skreće se pažnja svim učesnicima u plovidbi da pri plovidbi ovim potezom reke Dunav obrate posebnu pažnju prilikom plovidbe i manevrisanja, podese gabarite (dužinu, širinu, visinu) i smanje brzinu plovidbe, poštujući pravila plovidbe u cilju zaštite ljudskih života, materijalnih dobara, životne sredine i bezbednosti plovidbe.
Svaki prekršaj odredaba ovog “Saopštenja brodarstvu”, smatraće se prekršajem unutrašnje plovidbe i kazniće se po “Zakonu o plovidbi i lukama na unutrašnjim vodama” (“Sl.glasnik RS” br. 73/10).
E. Ostalo
1. Zapovednici i starešine brodova i drugih plovnih objekata dužni su da se pridražavaju propisanih odredbi o bezbednosti plovidbe i privremenih naredbi i ograničenja datih od strane Lučke kapetanije Novi Sad.
2. Plovidbene i druge oznake postavljene za obeležavanje ovog poteza reke Dunav pokazuju granice plovnog puta, prepreke i smetnji za plovidbu, kao i zabrane, obaveze i preporuke, shodno “Osnovnim odredbama o plovidbi na Dunavu”
F. Prelazne i završne odredbe
Saopštenje br.13/09 od 24. jula 2009. god. pod brojem 342-64/09 USB stavlja se van snage.
Iz Lučke kapetanije Novi Sad, dana 03.09.2012. godine, broj 342-21/12 USB.
LUČKI KAPETAN
Oreb Boris
Ključne reči za povezane vesti:
Uslovi plovidbe