22.08.2006. 22.08.2006. SAOPŠTENJE BRODARSTVU Br. 28/06
o uslovima za plovidbu brodova i drugih plovnih objekata (u daljem tekstu: plovnom objektu) na plovnom putu reke Dunav od Km .1261 do Km . 1250 (u daljem tekstu: deo Dunava)
A. Opšte odredbe o plovidbi
1. Uzvodna i nizvodna plovidba brodova i sastava dozvoljena je danju i noću svakog dana.
2. Svi plovni objekti dužni su da svoju nameru prolaska i smer plovidbe kroz navedeni sektor najave putem radio – veze , na kanalu 16 VHF – UKT .
Prilikom plovidbe i prolaska noću, brodovi i sastavi obavezni su da svoje pozicije označavaju i reflektorom, na način kojim se neće ugrožavati bezbednost plovidbe (usmeravanjem svetlosti reflektora u vis i mahanjem).
3. Brzina plovidbe svih brodova i sastava u uzvodnoj plovidbi ne sme biti manja od 6,00 km / h. U slučaju manje brzine od propisane, veći sastavi moraju izvršiti prevlačenje pojedinih delova sastava kroz navedeni sektor reke Dunav a pojedinačni brodovi zatražiti ispomoć ("foršpan").
4. Gabarit plovnog puta rekeDunav od Km . 1261 do K m . 1250 pri niskom plovidbenom i regulacionom nivou – ENR (vodostaj +80 cm na vodomeru "Novi Sad") su:
• Minimalna širina plovnog puta: 180 m
• Minimalna dubina: 100 dcm
• Minimalni radius krivine: 900 m
Visina plovidbenog otvora mosta na K m . 1254,250 pri + "0" cm na vodomeru "Novi Sad": 12,81 m Širina plovidbenog otvora mosta na Km. 1254,250 pri + "0" cm na vodomeru "Novi Sad": 91,30 metara
5. Vangabaritni brodovi i sastavi u deo Dunava ne mogu uploviti bez odobrenja Lučke kapetanije Novi Sad. Ovi brodovi moraju svoju plovidbu najaviti Lučkoj kapetaniji Novi Sad putem VHF – UKT radio stanice na kanalu 16. Način i vreme prolaska plovila odrediće Lučka kapetanija Novi Sad.
6. Plovidba delom Dunava dozvoljena je brodovima, tegljenim i potiskivanim sastavima pri vodostaju od + 80 cm ( ENR) do + 599 cm (HNN) na vodomeru "Novi Sad".
7. Gabariti brodova i sastava , njihova snaga i manevarske osobine kao i njihova oprema , moraju osigurati bezbednu plovidbu pri svim plovidbenim i hidrometereološkim uslovima. Ukupna visina plovnog objekta ne sme biti veća od 12,66 m mereno od najniže tačke dna do najviše nepokretne tačke.
U uzvodnoj plovidbi kroz deo Dunava, gabariti brodova, tegljenih i potiskivanih sastava mogu biti:
• tegljeni sastavi:
- dužina: 200,00 m
- širina: 22,00 m
- gaz: 2,50 m
Ti sastavi mogu imati najviše 2 (dve) tregljenice u teglju, a vučnik ne sme biti duži od 45,00 m
b. potiskivani sastavi snage do 1500 kW:
- dužina: 1 20 ,00 m
- širina: 23,00 m
- gaz: 2,50 m
Ti sastavi mogu imati najviše 2 (dva) plovna objekta povezana bok uz bok u jednom redu.
v. potiskivani sastavi snage preko 1500 kW:
- dužina: 1 95 ,00 m
- širina: 23 ,00 m
- gaz: 2,50 m
Ti sastavi mogu imati najviše 4 (četiri) plovna objekta povezana bok uz bok u 2 (dva) reda.
g. pojedinačni brodovi i bočni sastavi:
- dužina: 150,00 m
- širina: 23,00 m
- gaz: 2,50 m
U nizvodnoj plovidbi kroz ovaj deo Dunava, tegljeni i potiskivani sastavi mogu biti sastavljeni od najviše 2 (dva) plovna objekta povezana bok uz bok u jednom redu. Samohodni teretnjaci mogu nositi samo 1 (jedan) plovni objekat povezan uz desni bok samohodnog teretnjaka.
8. Plovni objekti koji čekaju na redosled prolaska , moraju se usidriti ili izvezati uz obalu na određenim i obeleženim mestima, na način kojim se neće ometati plovidba i manevrisanje brodova i brodskih sastava koji plove ovim delom Dunava. Plovni objekti koji čekaju na plovidbu uzvodno, mogu se usidriti na K m . 1253,000 – 1250,000 reke Dunav uz desnu obalu, po redosledu dolaska, na način koji omogućava bezbedno manevrisanje i plovidbu ostalih učesnika u plobidbi. Plovni objekti koji čekaju na plovidbu nizvodno mogu se usidriti na K m .1261,000 – 1258,500 reke Dunav uz levu obalu po redosledu dolaska, na način koji omogućava bezbedno manevrisanje i plovidbu ostalih učesnika u plovidbi.
9. Vangabaritni brodovi koji krcaju vodu za balastiranje, mogu se privremeno usidriti i na 1256,500 K m bliže desnoj obali reke Dunav, vodeći računa da svojim prisustvom ne ometaju plovidbu ostalih učesnika u plovidbi.
10. Izuzetno od odredbe tačke 1. ovog saopštenja, zbog ugrožene bezbednosti plovidbe na delu reke Dunava zabranjuje se:
10.1. Plovidba u nepovoljnim hidrometereološkim uslovima (smanjena vidljivost, odnosno kada se ne vide obale i plovidbene oznake, jak vetar, magla, led, jake padavine i visok ili nizak vodostaj)
10.2. Susretanje i prestizanje plovnih objekata
10.3. Stvaranje talasa i povlačenje vode prilikom prolaska ovim potezom reke Dunav.
10.4. Noćna plovidba sportskih plovnih objekata
10.5. Privredni i sportski ribolov plovnim objektima na ovom delu reke Dunav (od Km . 1250 do Km .1261)
11. Zapovednici i starešine plovnih objekata moraju da postupaju u skladu sa propisima o bezbednosti plovidbe, drugim odgovarajućim propisima i da se pridržavaju naredbi koje bude izdavala Lučka kapetanija Novi Sad.
12. Plovidbene oznake i znaci balisaže postavljeni za obeležavanje ovog dela Dunava, pokazuju granice plovnog puta, prepreke i opasnosti, kao i zabrane, obaveze i preporuke učesnicima u plovidbi, shodno "Osnovnim odredbama o plovidbi na Dunavu".Skreće se pažnja svim učesnicima u plovidbi ovim potezom reke Dunav , da će se za svaku povredu odred a ba ovog Saopštenja primeniti kaznene odredbe Zakona o pomorskoj i unutrašnjoj plovidbi ("Sl. List SRJ", br. 12/98, 44/99, 74/99 i 73/00).
Iz Lučke kapetanije Novi Sad , dana 22. 08. 2006. godine, broj: 342 – 1075/06 USB
Zamenik Lučkog kapetana
Laslo Vitkai – Kučera, dipl.inž.
Ključne reči za povezane vesti:
Novi Sad, Uslovi za plovidbu