PREDMET : Obrazloženje “ Informacije o izvezivanju plovila ” u pristaništu Novi Sad !
Shodno izdatoj “Informaciji u vezi izvezivanja plovila” od 23.08.2006. godine, obaveštavamo Vas o sledećem:
1. Broj plovila koja se mogu izvezati na pristanu “NS - 2805” na Km 1254,950 reke Dunav, vlasništva A.D. “Luka Novi Sad” je najviše dva (2) plovila pri vodostajima višim od +200 cm na vodomeru “Novi Sad”.
Pri vodostajima nižim od +200 cm na vodomeru “ Novi Sad ”, može se izvezati najviše jedno (1) plovilo .
Ovo je određeno “Saopštenjem brodarstvu br.24 i 25/85” KP Novi Sad od 18.06.1985. godine iz razloga bezbednosti plovidbe zbog suženja plovnog puta nastalog kao posledica:
- male širine rečnog korita (270 m pri ENR, 290 m pri HNN),
- položaja plovnog puta (njegov položaj je bliže levoj obali),
- nedovoljne širine plovnog puta na samoj lokaciji (širina je cca 110 m),
- konfiguracije rečnog korita (krivina u zoni mostova, sa radijusom od cca 900 m),
- postavljanja pristana “NS-2805” na Km 1254,950 reke Dunav, neposredno nizvodno od mosta na Km 1255,000, u širini od cca 25 - 30 m od leve obale, što sa dva izvezana broda čini ukupnu širinu od cca 55 - 60 m,
- tendencije “padanja” ka levoj obali nizvodnih tegljenih i potiskivanih konvoja i sastava,
- blizine mostova na Km 1255,000 i 1254,250.
2. Broj plovila koja se mogu izvezati na pristanu “NS - 7869” na Km 1255,150 reke Dunav, vlasništva JKP “Gradsko zelenilo” je tako|e najviše dva (2) plovila iako na njemu može stajati i više plovila obzirom na veću širinu rečnog korita, položaj van plovnog puta i konfiguraciju rečnog korita.
I za ovaj pristan određeno je samo dva plovila iz razloga bezbednosti plovidbe i zaštite obale i pristana od prekomernog opterećenja.
3. Prioritet redosleda izvezivanja dat je iz razloga što je čl.15. Zakona o prelaženju državne granice (Službeni list SFRJ 34/79) predviđeno da se plovila, po završetku policijskih i carinskih formalnosti na graničnom prelazu, udalje sa graničnog prelaza na za to određena mesta kako bi se omogućio nesmetan rad organa sa drugim plovilima na graničnom prelazu.
4. Sadašnja situacija (česte granične kontrole teretnih brodova koji plove u Hrvatsku ili doplovljavaju iz nje, postojanje uzvodnog i nizvodnog sidrišta u odnosu na zonu mostova, prevlačenje sastava i konvoja zbog ograničenja gabarita plovnog puta) nametnula je ovakav raspored izvezivanja plovila iz razloga bezbednosti plovidbe kako teretni brodovi ne bi svojim manevrima okretanja, pristajanja i otplovljenja ugrožavali bezbednost putničkih brodova izvezanih na pristanu “NS-2805” na Km 1254,950 gde se vrše Zakonom propisane granične formalnosti.